:)

När går förbi skolan som ligger här nere händer det ofta att jag får rycka in.
Är det inte en studsboll som studsat över vägen eller ett plastdjur som behöver plockas upp så är det småtjejer som vill sjunga en liten sång. Idag när jag gick förbi ville tre småtjejer ha hjälp med att bryta loss en snökockla från trottoaren. Det är ett staket runt skolan som barnen naturligtvis inte får gå utanför och det vet de mycket väl, därför behövde de min hjälp.
"Ah, okej", sa jag. "Vilken ska ni ha då, vilken ser bäst ut?"
"Den dääär!" *pekar på en av storleken pilatesboll, typ*
"Njaa, den orkar jag nog inte lyfta. Den här så? Den ser bra ut"
"Jaa, den!"
När jag sagt hejdå och börjat gå vidare ropar en av tjejerna:
"Vad fiiin du eee!!"

:,)
Gulle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0